Twitter Facebook

5 Mayıs 2014 Pazartesi

ZÜLKARNEYN KISSASI İLMİ YÖNÜ

İnsanlar selam, ''kehf 83-99'' ayetleri, zülkarneyn kıssasının diğer yönünü anlatıcam.


Bu zülkarneynin tarihi bakımdan yaşadığı olaylar incelendiğinde birçok teori var kimi bilge kağan diyor, kimi başka şeyler, bende vikingler diyorum zira onlar da çift boynuzlu :D Neyse bu zülkarneynin tarihi olayları bakımından bir yönüyle muhammed'i anlattığını Hakkı Yılmaz imzası ile paylaşmıştım daha önce o yazıyı okuyabilirsiniz. Ben bu pasajın ilmi yönünü değerlendirmeye aldım zira çok kafamı yiyordu cidden yediği kadar varmış. Seri halde şokingler yaşadım.

Başlayalım...

Kelime anlamı olarak zülkarneyn “çift boynuzlu-çift zamanlı” anlamına gelmektedir.Burada “Zül” bir iyelik ekidir. “Sahibi” anlamını vermektedir. Karn, boynuz; Karneyn ise, çift boynuz demektir. Buna göre Zülkarneyn, “Çift boynuz sahibi” anlamına gelmektedir.


KEHF

83- Sana (Ey Muhammed,) Zu'l-Karneyn hakkında sorarlar. De ki: 'Size, ondan 'öğüt ve hatırlatma olarak' (bazı bilgiler) vereceğim.

Ya ALLAH, gönder gelsin panpa. Estaizübillah...


84- Gerçekten, biz ona yeryüzünde sapasağlam bir iktidar verdik ve ona her şeyden bir yol (sebep) verdik.

Beynin yeryüzü iktidarına hoşgeldiniz paşalar.

85- O da, bir yol tuttu.

86- Sonunda güneşin battığı yere kadar ulaştı ve onu kara çamurlu bir gözede batmakta buldu, yanında bir kavim gördü. Dedik ki: 'Ey Zu'l-Karneyn, (istiyorsan onları) ya azaba uğratırsın veya içlerinde güzelliği (geçerli ilke) edinirsin.'


(Muhammed mekke medine vs.. durumu ile bütünlüğünü anlamak isteyenler başta söylediğim yazıyı okusunlar, fakat yine bu ayetin de beyin ile ilgili olağanüstü örneklemeleri de içerdiğine kellemi koyarım)


87- Dedi ki: 'Kim zulmederse biz onu azablandıracağız, sonra Rabbine döndürülür, O da onu görülmemiş bir azabla azablandırır.'

88- Kim iman eder ve salih amellerde bulunursa, onun için güzel bir karşılık vardır. Ona buyruğumuzdan kolay olanını söyleyeceğiz.'


89- Sonra (yine) bir yol tuttu.

90- Sonunda güneşin doğduğu yere kadar ulaştı ve onu (güneşi/vahyi/bilgiyi), kendileri için bir siper kılmadığımız bir kavim üzerine doğmakta iken buldu.

91- İşte böyle, onun yanında 'özü kapsayan bilgi olduğunu' (veya yanında olup-biten her şeyi) biz (ilmimizle) büsbütün kuşatmıştık.

Allah beyinleri kuşatmıştır beyler.


92- Sonra bir yol (daha) tuttu.


93- İki seddin arasına kadar ulaştı, onların (sedlerin) önünde hemen hemen hiç bir sözü kavramayan bir kavim buldu.

Buradan itibaren artık siz kafaları çalıştırmaya başlayacaksınız, sağ lobu olabildiğince aktif hale getireceksiniz. Bu arada 2 set sağ ve sol lob.

94- Dediler ki: 'Ey Zu'l-Karneyn, gerçekten Ye'cuc ve Me'cuc, yeryüzünde bozgunculuk çıkarıyorlar, bizimle onlar arasında bir sed inşa etmen için sana vergi verelim mi?'

Bakın laftan sözden anlamayan toplum, yecüc ve mecüc (akıncılar ve komutanı) yeryüzünde bozgunculuk çıkartıyorlar diyor. Burada heriflerin kastı muhammed ve ordusu fakat tarih yönüne ben girmiyorum okuacak olan söylediğim başlığa gitsin. Ama olay şu ki; herifler kinaye yollu muhammed'e atar yapıyorlar. Tabiki biz işin ilmi kısmına odaklanıyoruz şu an. sed, 2 çağ/boynuz (sağ ve sol lob) sahibi vs...


95- Dedi ki: 'Rabbimin beni kendisinde sağlam bir iktidarla yerleşik kıldığı (güç, nimet ve imkan), daha hayırlıdır. Madem öyle, bana (insani) güçle yardım edin de, sizinle onlar arasında sapasağlam bir engel kılayım.'


Muhammed'de kendilerine kinaye yollu gönderme yapıyor, siz bana para teklif etmeyin adam olun da öyle bir engel koyalım ki  düşmanlık kalmasın diyor. Bu arada muhammed 2 lobun da sahibi konumunda yani Allah'a yönelmiş zaten adam.


96- 'Bana demir kütleleri getirin', iki dağın arası eşit düzeye gelince, 'Körükleyin' dedi. Onu ateş haline getirinceye kadar (bu işi yaptı, sonra:) dedi ki: 'Bana getirin, üzerine eritilmiş bakır dökeyim.'


İlmi uzmanları tarafından çok çok çok çok çok iyi irdelenmesi gereken bir ayet.

Demir kütleleri getirin!

İki dağın arası eşit düzeye gelince! Körükleyin!

Onu ateş haline getirinceye kadar bu işi yaptı!

Bakın beyler burada muhammed'in yaptığı iş onları köşeye sıkıştırmak. Peki bunu nasıl anlatmış Allah bize? Pasaj inanılmaz, öyle böyle değil kafa sıyırtacak cinsten. Sağ ve sol lobu kullanarak körüklüyor ateş/düşünce haline getiriyor ve üzerine eritilmiş bakır döküyor. Bu işleri öyle bir çarpıtmışlar ki abi aklınız durur. Adam elemanları köşeye sıkıştırıyor sunduğu sözleşme ile. Diğer beyinle ilgili kısımları ise anlatabilmemin üzgünüm ama bir kelimesi, söz öbeği yok, en azından şu an benim için yok. Sen göreceksin! GÖZÜNÜZÜ AÇIN!


97- Böylelikle, ne onu aşabildiler, ne onu delmeye güç yetirebildiler.

Offf abi ölecem şu birlikteliğe bak amk lan.

98- Dedi ki: 'Bu benim Rabbimden bir rahmettir. Rabbimin va'di geldiği zaman, O, bunu dümdüz eder; Rabbimin va'di haktır.'

Dağ/beyin dümdüz olacak. Ve vaad haktır/gerçektir!

99- Biz o gün, bir kısmını bir kısmı içinde dalgalanırcasına bırakıvermişiz. Sur'a da üfürülmüştür, artık onların tümünü bir araya getirmişiz.

Ve sur'a da üflendi artık bugün kaçış nereye?

Ha bu arada ''sur'' kelimesinin de boynuz anlamı da var zaten oradan geliyor bu sur'a üfleme olayının o tarz şekilcileğe malzeme olması. Zülkarneynin de çift boynuz durumu var. Yani her yol beyine gidiyor canlar, kaçarınız yok!

Haydi eyvallah.





42 yorum:

  1. O gün münâfık erkekler ve münâfık kadınlar, o iman eden kimselere: “Bize bakın da sizin ışığınızdan alalım?” derler. Denildi ki: “Arkanıza dönün de ışık arayın!” Sonra da aralarına içinde rahmet, dışında da kendi yönünden azap olan kapılı bir sur çekilir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok fazla var kanka net bir şekilde mevzuyu anlatan, pasaj pasaj yazı haline getiriyorum, bu zülkarneyndekini fark etmemiştim çok acayip çok.

      Sil
    2. Senin verdiğin hadid 13 ayet, 12'nci ayeti de oku bak.

      12 O gün, inanan erkekleri ve inanan kadınları, ellerinin arasında ve sağlarında ışıkları olduğu hâlde koşar göreceksin. –Bugün müjdeniz, altlarından ırmaklar akan, içlerinde sonsuza dek kalacağınız cennetlerdir. İşte bu, çok büyük kurtuluşun ta kendisidir!–

      Sil
  2. Sabah okudum hepsini kardeşim hadid de demir demek ya mevzu çok derin kelimelere dökemiyorum anlatacaklarımı. Üstünde durmak düşünmek gerek ama hiç bir kaynak yok mk.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kaynağı maynağı boşver kanka, kaynak ararsan daha çok ararsın. Ben ki bu interneti talan ettim bu tarz yaklaşımlar görmedim, kendi başıma fark ettim Kuran'dan. Eğer gerçekten Kuran'a emek verirsek o açıyor zaten kendisini zamanla. Bizim yapacağımız şey işin ilmi kısmında olabildiğince bilgilenmek, zira ancak bu şekilde mümkün Kuran'dan birşeyler fark edebilmek.

      Sil
  3. Zann çukuruna bir dizi ultimatom...

    CASİYE

    21 Yoksa kötülükleri işleyen o kimseler, kendilerini, hayatlarında ve ölümlerinde, iman eden ve düzeltmeye yönelik işler yapan kimseler gibi yapacağımızı mı zannettiler? Ne kötü hüküm veriyorlar!

    22 Ve Allah, gökleri ve yeryüzünü gerçek ile ve de her kişiyi yaptığı ile karşılıklandırmak için oluşturdu. Ve onlar haksızlığa uğratılmazlar.

    23 Peki sen, kendi boş-iğreti arzusunu ilâh edinen ve Allah'ın bir bilgi üzere kendisini saptırdığı, kulağı ve kalbini mühürlediği ve gözü üstüne bir perde çektiği kimseyi gördün mü/ hiç düşündün mü? Artık Allah'tan sonra ona kim doğru yol kılavuzluğu yapacaktır? Yine de öğüt alıp düşünmüyor musunuz?”

    24 Yine onlar, “Hayat, ancak bu dünya hayatımızdan ibarettir. Ölürüz ve yaşarız. Bizi ancak geçen uzun zaman değişime/ yıkıma uğratır” dediler. Hâlbuki onların buna dair hiçbir bilgileri yoktur. Onlar, sadece zan yürütüyorlar.

    YanıtlaSil
  4. Bilimsel kaynak yok demek istedim kardeşim ama adamlar öyle şeyler uydurmuşlar ki zülkarneyn konusunda fantastik sinema senaryosu çıkar her birinden. Bu konuda fikir yürütülecek tek nokta yecüc ile mecüc ün kıyamet esnasında çıkacağı bu bakır ve demir i çözmeden bu konu hakkında en ufak fikir dahil yürütemeyiz bakır ve demir in karşılığında ki anlamları ne Kuran'da bunu bilmek lazım, birde bakır ve demir fazlalığından beyinde oluşan hastalıklar var onlara biraz baktım ama bağlayamadım konuyu.

    YanıtlaSil
  5. Hadid" sözcüğü "demir" anlamında olduğu gibi, "keskin zeka, keskin görüş, göz keskinliği" anlamında da kullanılmaktadır.


    Züber" sözcüğü "parça, kütle" anlamında kullanıldığı gibi, "kitap, küçük kitap, broşür, yazılı notlar" anlamında da kullanılır. Davud peygambere verilen kitabın adı olan Zebur da bu sözcükle aynı kökten gelmektedir. (Lisanü'l Arab, c.4, s. 332-335]


    Zira sözcüklerin lafzî manalarına göre, demiri ateş haline getirip üzerine su boşaltmak, demire, çeliğe su vermektir. Demire, çeliğe su vermek, onu daha sağlam, eğilmez, bükülmez, bozulmaz kılmaktır.

    "Bana demir kütleleri getirin"
    Burada demir ile keskin zeka ürünü olan Allah'ın bilincini kuran notlarının yazılı olduğu notları bana getirin


    "İki dağın arası eşit düzeye gelince, 'Körükleyin' dedi"
    İki dağ ile beynin sağ lobu ve sol lobu yani sağ lobu kalp sayalım sol lobu akıl. Aklınız la tastiklediğiniz Allah'a (sol lob ile) sağ lob (kalp,gönül) ile iman edin. yani böylelikle iki tarafta eşit derecede iman etmiş olur eşitlenir.


    Onu ateş haline getirinceye kadar (bu işi yaptı, sonra:) dedi ki: 'Bana getirin, üzerine eritilmiş bakır dökeyim.'
    Yani akıl ile bulup kalp ile iman etti. ve kulluğu en güzel şekilde yerine getirdi. Yani bunu yaparsanız bu iş perçinlenir bakır dökerek sağlamlaştırdı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşte tefekkür böyle olur. bknz. şekil a teşekkürler osman.

      Sil
    2. Eyv hacım. : D

      Sil
  6. Akıl ile tasdik edilip kalp ile iman edildikten sonra Kuran'ı bu ikisi arasına yerleştirin ki perçinleşsin işte bu bizi kıyamete kadar koruyacak şeydir.

    YanıtlaSil
  7. Mark şuraya bir göz gezdirsene, ilginç çıkarımlar var;

    http://www.yenimucizeler.com/index.php?PHPSESSID=d1267583aaccc2c42ffc48403af827ec&

    Bu arada şu kalp ve beyin ile ilgili acayip teorilerim var onları ilerde anlatabilirim. Bence beyin 3'e ayrılıyor abi. Neyse sizin kafaları bulandırmayım şimdi. :D

    Bu arada ben bu aşk işlerinden felan git gide soğumaya başladım abi. Ameliyat ile kendimi kısırlaştırıp hayatıma keşiş olarak devam edebilirim. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biliyorum kanka ben bu siteyi astronotlarla koordinatları birbirine bağlıyordu bir yazısında. Bu siteden aklımda kalan en bariz yazı enerji madde muhabbetiydi.

      Ben sana dedim daha önce google görsellerden rahimin iç kısımlarını inceleme diye, bu seni karşı cinsten tiksindirir dedim, çayı karıştırdıktan sonra ağzınla sıyırdığın çay kaşığının kokusu gibi bir koku gelir burnuna dedim, dedim ama dinletemedim. Neyse sana GamSIZ bir hayat diliyorum kanka, paket program yavru, biri olmayınca diğeri de olmuyor.

      Sil
  8. ya ahahah bunlar nasıl yorumlar lan allah sizi bildiği gibi yapsın :D bende sezeryan ve normal doğum videosu izledikten sonra aynı şeye karar vermiştim nate :D istersen mantık evliliği yapalım :D mark facebooka gelsene bi

    YanıtlaSil
  9. Mark oha ne zaman öyle şeyler söyledim ben. :( İroni yaptın büyük ihtimalle ama tam anlaşılmıyor umarım düzeltirsin. Bu arada öyle şeylere bakmam ben zaten tiksiniyorum iyice kusarım felan. Abi orayı düzelt lütfen bak Elif damladı hemen şimdi forumda beni geyiğe alacaklar. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. amma abarttın be nate. iki makara yaptık iki denizin birleştiği yerde dicem şimdi tam karışcak ortalık birşey demiyorum amk ahahah gülme krizim geldi bak şimdi.

      Sil
    2. Tamam yazma bir daha çünkü merak edip bakarım felan. :D Çay kaşığına hala gülüyorum zaten. :D

      Sil
  10. Gecenin musikisi. : D

    https://soundcloud.com/baris-diri/best-seller

    YanıtlaSil
  11. adsız kardeş çok iyi anlatmışsın ha, pas geçmiştim yorumunu şimdi okudum da. yemin ediyorum tüylerim diken diken oldu.ya çok fena şeyler bunlar ya ama anlamadığım bi nokta var. şimdi ben tek başıma olsam araştıracakta imkanım olmadığını varsayalım. kuranda bu apaçık bir kitap yazıyor. ben bunları tek başıma imkanı yok çözemezdim ne bileyim o konuda çelişmiyor mu biraz

    YanıtlaSil
  12. Elif kardeş bak şimdi... "Biz insanı en güzel bir biçimde yarattık." diyor ya kuran o zaman sakat doğan bebekler ile Kuran çelişir değil mi? İşte aynı buna benziyor sorduğun soru. İnsan en güzel biçimde yaratıldı ama çoğatma yarışına giren insan tüm dengeleri bozdu dna kodlarımıza kadar hal böyle olunca bebeklerin sakat doğma durumu da kaçınılmazdı. Kuran apaçık bir kitap iken bunu masal kitabına dönüştüren de gene insan... Çeviriler de hata yapan gene insan. Bu Kuran'ı araştırma imkanı olmayan insanlar için de Kuran diyor ki Arınan Allah'ın adını anın, salat edin ve buna mali yönden ve zihinsel açıdan destek olup toplumu aydınlatın, yani kuran öğretmek için vakıflar kurun sosyal açıdan destek olun buna diyor; günümüz de bunu yapsalardı eğer böyle çelişiyor gibi gözükmezdi.

    YanıtlaSil
  13. İnsan beyni Allah'a kulluk yaparak sağlıklı kalabiliyor nörolojik açıdan bu bir gerçek bunun sevapla günahla bir alakası yok bizim bilinç altımız da bilincimiz de kuranla oluşturulmalı yoksa beynimiz de çeşitli psikolojik rahatsızlıklar fizyolojik hastalıklarla birlikte gelecektir. 80'leri karanlık gibi gösterdiler bir nesli eve kapattılar. Ama 80 'er de her şey o kadar bokken 90'lar^da bir anda sanki alice harikalar diyarı gibi oldu dünya tv ile hayalperest bir dünyaya dahil olduk o zamanın müzikleri, filmleri, çizgi filmleri ile programlanıp tüketici olduk onların robotu olduk her konuda.

    YanıtlaSil
  14. Mark profilde illu felan var hayırdır sen? :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben "L" nin varisiyim mahallede bana Near derler. : D

      Sil
    2. Foruma mı geldin? :D

      Sil
    3. Yok Mark'ın twitter adresinde gördüm.

      Sil
    4. Hee mason oldum nate, bu hafta sonu nasipse giriş töreninde kutsanıcam ama sol omzum sakat olduğu için cetveli oraya dokunduramayacaklarını bana mail ile ilettiler lütfen diğer hafta gelin dediler bir de dağ keçisi bulamamışlar öbr haftaya kaldı malum bunlar dağ keçisi kesiyorlar (sakin lan bu sonuncu hayal gücümün ürünü)

      Sil
  15. vay be net anladım çok iyi örnekti. benim bu konularda çok terimsel anlatılınca anlamama gibi bi huyum var kafam daha çok karışıyor o yüzden çok girmiyorum sonra mark kendisine zıt olduğumu falan sanıyor halbuki benim bu konularda mevzuyu anlamam için karşı tarafın bi salağa anlatır gibi anlatması gerekiyor, yada anlamaya çok hevesli olmam falan gerekiyor. neyse teşekkürler adsız

    YanıtlaSil
  16. http://www.youtube.com/watch?v=finPQLzOLUU

    YanıtlaSil
  17. Andranalin, dopamin falan salgılıyorsan uğraştığın şey üzerinde sonuna kadar gidersin anlamama sıkılma gibi bir olayın olmaz bu yüzden çocuklar dersleri sevmez bilgisayar oyunlarını sever mesela. : D Ama Allah uğraştığımız bu konular üzerinde çalışırken dmt salgılatmasın bize zira işte o zaman Hasan Mezarcıdan farkımız kalmaz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ahahah :D sen vekilsiz forumundan biri misin? ben anlamadıkça sıkılıyorum mesela araştırma hevesim kaçıyor

      Sil
    2. İşte konu üzerinde hevesin varsa zaten kaçmaz. Yok değilim. : D

      Sil
    3. yok öyle olmuyor harbiden hevesliyim ama ne zaman hadi biraz istişare yapayım diye bi site açayım çorba olup dönüyorum

      Sil
  18. Mark Lassie bize her şeyi yaratan tek bir yaratıcı var diyor hacım. : D

    YanıtlaSil
  19. -----------------------spoiler*----------------------------------

    Elif facebook'tan foruma bak dedi baktım, açıkçası volta/kullanıcı adı 'nın düşüncelerine sevindim diyebilirim. Konulara yaklaşım bakımından ters düşsek de ikimiz de konuya birşeyler katma çabasında olan üyelerdendik. Bilge kişi olup oturduğu tahtından foruma katılanlardan değildik yani. Onun için kendisiyle anlaşmış olmaktan memnun oldum. Özellikle internetin insanlığa gerekli evrimi noktasında faydalanılacak kişilerden biri olduğunu düşünüyorum. Leonarda yu ise ya hafızamdaki bir sorundan ya da çok aktif olmamasından dolayı hatırlayamadım. Sahra zaten bildiğimiz sahra herşeye iyimser, ama x'e gereğinden fazla iyimser tabi kendi bileceği şeydir beni ilgilendirmiyor. Başlarda ben islam'a karşı soğukken/ön yargılıyken, Kuran tabiriyle ve/veya insanları düşünmeye iten iniş şekliyle, ''ben, her araştıranın olması gereken pozisyondayken'' desteğini görürdüm, konuların içeriği bakımından, millet topluca; söylediğimi değil, niyetimi tartışırken sahra yetişirdi sağolsun. Elif de elif işte söze gerek yok sana lan, dost, arkadaş ve mağdure :D

    Konunun sebebiyle ilgili artık ben birşey demek istemiyorum zaten konuştuk, herkesin bildiği de kendinedir. Ben kendi adıma hiçbir şeyin gizli kalmayacağına inanırım (evet böyle psikopat bir adalet algım var, hayat bir şekilde adamı madam yapar) herkes zamanla kendi yüzleşmesini düşünsün. Bir de voltanın tarihle ilgili olayına ne diyim, abi boşver amk (iblis sembolleri sever :D) Ben burdayım veya facedeyim yine denk geliriz illa.

    -------------------------------------------------spoiler--------------------------------------------------------


    Bir de bu burada kalsın foruma gitmesin görecek olan zaten görür, harbiden uğraşamam nate'nin orada paylaştığı blog'a ait aşlıklar bile makara bakara oluyordu hatırlıyorum aman diyim, bu kalsın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O kadar şey yazmış bir kere de nate kelimesi geçmiyor iyi bakalım. :D

      Sil
  20. Nate anlamadın mı lan, olum bu baphomet varya kesin dağ keçisi amk. Bunların beyin/dağlarda olan gezintisini anlatıyor bence.

    YanıtlaSil
  21. Blog'un yeni imajı güzel olmuş bu arada. Yanlız ben blogların arka plan resimlerini göremiyorum bilen var mı sebebini? Mesela şu an senin blog'un arka planı full mavi, sadece mavi renk var o kadar.

    YanıtlaSil
  22. Nate bir kelimden çok fazlası onun için kelime olarak geçirmemişimdir kanka :D

    Diğer konuda sorun yok kanka bende zaten blog'a resim koymayı bilmiyorum yani sen doğru görüyorsun şu anda.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
    2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
    3. Ya amk birinizi ok etsek diğer sos veriyor, ayıp ediyonuz ha. Kaçma değil canım o klavyeyle kavga ediyorum aklımdakiler uçmasın diye. Bir ton soru birikiyor cevabı alamayınca uyutmuyor.

      Sil