Twitter Facebook

27 Aralık 2013 Cuma

NAMAZ NEDİR?

Selam kanka, bu yazıda kuran'daki namazın ne olup ne olmadığını anlatıcam. Biliyorum atalarının dinine inananlar tarafından şeytan taşlanır gibi taşlanıcam amk yerinde ama olsun varsın. Ben kabak gibi görüneni gördüğüm halde bok kadar çıkar için gizleyebilecek manyaklardan değilim.


Evet beyler bilgisayarlarınızı kabeye doğru çevirin başlıyoruz :D

Şaka lan şaka o kabeye doğru yönelmek o değil amk. Tipini sikeyim senin suratını oraya dönünce ne oluyor? Sanki Allah'ın tek yeri varmış gibi. O mecazen yüzünü kabeye dönmektir.Zira kabe de büyük bir devrim yaşanmış sıfır aklını kullanan bir ümmet Allah'ın muhammed'e yaptırdığı devrim ile model bir kent olmuştur. Tabi zaman içinde oranın ebu cehilleri tekrar üstün geldiler ve günümüz modeli ebu cehillerin modelidir.

Namaz farsçadan dilimize geçmiş bir kelimedir. Kuran'da namaz diye bir kelam zaten yoktur. Peki kuran'da ne vardır?

1- Salat
2- Eğile eğile alçala alçala dua etmek

Bütün olan biten bu ikisinden ibarettir.

Salatın asla ve kata namaz ritüeli şeklinde bir anlamı yoktur. Meallerin alayı kıbleyi atalar olarak belirlediği için yönelimlidir.

Salat nedir?

En basit şekliyle ''desteklemek''  demektir.

Camilerin temel amacını kavramak için bunu bilmek çok önemlidir. Çünkü camiler Allah'a ritüel yapma yerleri değildirler. Günümüzde ise sadece bu amaçla kullanılır olmuştur. Abi çok basit düşünün her mahallede camiler var dimi? Niye amk? Çünkü oranın yardıma muhtaç insanları belirlenir bu insanlar desteklenir. Temelde camilerin vazifesi budur. Eğitim öğretim ayakta tutulur. Din üzerine felsefe yapılır. Esas toplanma amacı bunlardır camilerin. Siz hiç bir cami cemaatinin bölgenin yetimleri için bir proje oluşturduklarını gördünüzmü? Nah görürsünüz amına koduğumun sığır sürüsü sevap points peşinde koşuyor. Süper mario mu oynuyorsun lan dingil.


Bir ayet var ahzab 56 orda diyor ki ''Allah ve melekleri peygambere salat ederler''

Bunu niye salat diye çeviriyorsunuz amk o zaman? Namaz desene hadi götün yiyorsa. Yok efendim salatın bu anlamı da varmış da öbür anlamı da varmış. Geçiniz kolpayı.

Kuran'da vakti belirlenen bir dua (namaz) şekli yoktur. Namaz dediğimiz şey eğile eğile, alçala alçala dua etmektir. Yani rabbini çok anmaktır. Bu hem kalben hem fiziken bir eğilmedir. Bunun daha faydalı olduğu bildirilmiştir.

Yine kendimizden düşünerek gidelim, konuştuğumuz konu din neden uzaklarda cevap arar insan ben anlayamıyorum.

Yabancı futbolculara bakın gol attıklarında ıstavroz çıkarırlar mutludur ilk aklına gelen tanrı olmuştur çünkü insan muhtaçlığı dolayısıyla mutluyken şükredecek, götü dardayken de yardım isteyecek bir güç arar. Aranızda ölümden dönenler varsa bilirler bunu. Yani insanın sadece kendisinin şahit olduğu bir ölümden kılpayı kurtulma olayında ilk aklına gelen birşeye teşekkür etmektir. İşte tanrı o şey ulan fazla açılma. Allah'da diyorki bunu hayatınızda devamlı yapın eğer bilirseniz bu sizin için daha iyidir.

Yani buna ihtiyacı olan biziz. Ve bunun ne garip rekatları var, ne başka kıstasları. Şunu da söyleyeyim ''rab'' kelimesinin tam türkçe karşılığını almak istersek programlayıcı gibi bir kelimedir onun karşılığı. Bu çok önemli bir nüans zira programlayıcı bizi böyle programlamış aga. Kuran'da her vurgu acayip anlamlıdır. En ufak nüans bile akla hayale gelmeyecek dersler veriyor bütünlüğü içinde.

Diyeceğim günümüzde uygulanan şekliyle namaz ritüeli saçma sapan bir ritüeldir. Topluca yapmamız istenen salattır. Elbetteki toplu olarakta Allah karşısında eğile eğile alçala alçala kalben ve içten yardım istemekte ünsiyete muhtaç olan insan için bir gereksinimdir. Ancak tekrar ediyorum camilerin temel amacı bu değildir.

Şu video'yu da izleyin zaten 5 dakika




Artı detaylı bilgiye ulaşmak isteyenler (umarım alayınız ister) bu linkten detaylı bilgi edinebilirler.

http://www.istekuran.com/index.php?page=salatvenamaz










7 yorum:

  1. Selam dostum öncelikle değer verip okuduğun için bir teşekkürümü edeyim. Şunu da ilk yorumumda eklemiş olayım ben bilgilendirici konumunda olduğumu hiçbir zaman iddia etmem, burada da aynı şekilde olacak. Çünkü herkes bildiğini döker ve bir mantık yolu izlenir ve herkes alacağını alır. Yanisi bir tartışma ortamına zemin hazırlamaktan daha öteye götüremem ben kimseyi. Ancak bütün gerçekler e ve doğru sonuçlara sadece bu yolla ulaşılacağına inanıyorum.

    Namaz ile ilgili eleştirine gelince senin bir cümleni alayım

    ''Ben şahsen namazda ibadetinde çok daha farklı hissiyatlar kazanıyorum''

    Şu halde aynı şekilde devam et. Bu şekli seni aklını huzurlu hissetmene yarıyor ve dini araştırmaya, öğrenmeye teşvik ediyorsa aynen bu şekilde devam et. Zaten dikkat edersen benim bahsettiğim namazın amacı da bu. Yanlızca yeri, zamanı veya rekat diye bir garip usulü yok! İnsan merkezli bakınca aslında tanrının ne isteyebileceğini biz biliyouz bak bu çok önemli bir kısım, bilmemize rağmen atalardan böyle öğrendik diye devam ediyoruz. Ve yapmazsak ihanet edecekmişiz gibi bir his oluşuyor çok gözlemledim. Ama olayın aslı hem ihtiyacın olduğunda hem mutluyken hem gün içinde bol bol Allah'ı hatırlamak ve bundan haz alarak coşku ile alçala alçala eğile eğile ona şükretmek, veya ihtiyaç sahibiyken yine aynı şekilde yalvarmak. Yani yerinde ve zamanında! Her aklına geldğinde.

    YanıtlaSil
  2. Selam. miras paylaşımında, abdest alımında, zina ve cezası gibi konularda bu gibi açık ve anlaşılır hükümler getiren Allah'ın kıyam, rüku, secde gibi fziksel faaliyetleri aslında bizlere mecazen aktardığını mı söylüyorsunuz? biraz bilgisizim açıklarsanız sevinirim

    YanıtlaSil
  3. Hayır mecazen değil hem fiziki hemde kalben bir eğilme söz konusu. Yanlızca ''salat'' kavramı ile bu ''dua'' namaz kavramı farklı şeyler. Örneğin namaz kelimesi kuran'da bulunmaz türkçe'ye de önce sanskritçeden farçaya sonrada farsçadan türkçe'ye şeklinde geçmiştir ve niyaz etmek, yakarmak anlamına gelir.

    Salat ise ''destelemek'' demektir ilgili ayetleri bütünüyle okursun ve o desteklemenin ne anlama geldiğini kavrarsın çok basittir aslında insanlar sadece abartıyorlar.

    Mesela ben böyle anlatınca ben sanki toluca kılınan camilerde kılınanan nazama karşıymışmıım gibi sanılıyor. Alakası bile yok ancak o salat için toplanılan camilerde namaz dediğimiz şeyin yeri oldukç akısadrı ve bir tür Allah ile aradaki bağı canlı tutmadır, Şeklide kıyam, ruku ve secde denmiş. Ancak bunu sanki sinema filmi çekiyor edasıyla yapmanın bir anlamı yok iş garip bir ritüele doğru kayıyor şekil değil mevzu sen en çaresiz anında ondan yardım isterken içtensin dimi, neden? Çünkü götün sıkışık ve oldukça samimisin :D İte kuranın yazarının istediği şey bu içtenlik. Ve sadece götün sıkıştığı zaman değil. Ancak tekrar ediyorum vakit olarak belirlenen asla namaz değildir. O desteklemeyi ayakta tutmak için gerekli olandır. Şuradan daha detaylı bilgi bulabilirsin http://www.istekuran.com/index.php?page=salatvenamaz

    YanıtlaSil
  4. şimdi din konusunda çok bilgisizim ama konuşmaların benim düşüncelerimle benzerlikler gösteriyor. ben bir yaratıcı olduğuna inanıyorum ve insan olmak yani iyi olmak kötülük yapmamak faydalı olmak insanlar için gibi şeylerin yaratıcı için yeterli olacağına namaz ve bu söylenen ibadet biçimlerinin aslında söylemiş olduğun gibi bu konular olduğu kanaatindeyim. ama illaki cevaplayamadığım konular da var Hz. Muhammed sence neden namaz kılıyordu ve bunu 5 vakit yani şu anda müslüman aleminin yaptığı gibi yapıyordu. yiine bir bilgisizlik söz konusuysa affola senin düşüncelerin çok hoşuma gitti ve bundan sonra takipteyim ben kendi düşüncelerimi desteksiz olarak bir inanış haline getirdim kendi kendime tatmin olmuyorum ama inanıyorum şimdi benim gibi düşünen ve bunları belli kanıtlarla süsleyen birini bulmuş olmak hoşuma gitti takdir ediyorum ve takipteyim emeğine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selam adsız, bende buna mundar oluyorum dostum muhammedin duayı toplulukla nasıl yaptığını video kamera ile kayda alan var da benim mi haberim yok. Kuran açıkça diyorki; o dönemki yaşanan devrimi ancak ve ancak kuran'dan öğrenebilirsiniz, aksi halde kafalarda kurulan bir din yaratır ve ona inanır olursunuz.

      Günümüzde benim gördüğüm insanların atalarının kafalarda yarattıkları dine inanıyor oluşları. Namaz denen şey yok değil ancak namaz yani dua ''eğile eğile alçala alçala dua etmekten ibaret'' bununda belirli bir vakti yok, insani bir ihtiyaç ve yaratıcıya yakarmak zira namaz kelimesinin manası da bu yakarmak. Mutluyken de olabilir sıkıntıdayken de olabilir Allah'a sığınmayı ifade eder ve bizler buna muhtaç olarak yaratılmışızdır. Vakti belirlenen salat, o da 5 falan değil. Örneğin kuran'da muhammed'e ekstra bir görev yükleniyor gece salatı. Yani muhammed geceleri kalkacak din üzerine aldığı vahiyler üzerine düşünecek çalışacak ve o dönemin atalar dini mensuplarına karşı dinin yayılmasını daha kolay hale getirecek dolayısıyla devrimi tamamlayacak. Ki devrimin yapıldığı bölgeye döneme bakarsak bunun ileri bir güç olmadan herhangi bir ihtimali olmasını ben düşünemiyorum. Ben bugün bir köye gidip dinin aslını insanlara anlatıp uygulamaya kalksam muhtemelen beni öldürürler. Bu sebeple muhammedin kendi başına öyle bir dönemde bu devrimi yapma olasılığı düşündüğüm zaman bana çok imkansız geliyor yani mutlaka bir güç olması gerekir ki ona da tanrı diyoruz.

      Salatın (destekleme, eğitim-öğretim, dula yetime destek kuruluşları vs..nin görüşüldüğü toplanmaların) sonunda ise yaratıcıya topluca dua etmek de bugün namaz diye bilinen şeydir. Bunun şekilci bir anlamı olduğuna dair hiçbir kanıt yoktur ama günümüzde camilere bakarsak yanlızca bu amaç için kullanılmakta. Ne kadar berbat bir yerde olduğumuzu görmek için bence çok sağlam bir delil. Örneğin mescit (boyun eğilen yer) demektir. Üniversite'de bir mescittir. Kelimelerin üzerine yüklenen anlamlardan kelimeleri arındırmak bence herkesin görevi.

      Sil
    2. Şekilci bir anlamı yoktur derken şunu da söyleyeyim eğile eğile alçala alçala dua yani elini şurana koy burana koy şurda iki dk bekle şu sözleri söyle aman efendim 3 rekat 5 rekat diye şeyler yok gayet açık ayet, eğile ğile alçala alçala dua. Burada dahi şekilcilik yüzünden tüm müslüman mezhepler birbirinden farklı yapıyorlar bu işi nelere takılındığını gördüğüm zaman şu dine edilen küfürleri aklım almıyor.

      Sil
  5. İlgiyle okudum. Çok müteşekkirim. :) Bize salat konusunu araştırarak bizlere nakleden sayın Hakkı abime ve sizin gibi beynini kullanabilen dostlara Selam olsun.

    YanıtlaSil