Twitter Facebook

21 Ocak 2014 Salı

İSLAM FELSEFESİ TARİHİ

Selam insanlar geçen mantıklıpiç'in önerdiği kitaptan onun verdiği kısmı okudum pdf full bulamadım, kitap ise yok satıyor amk nasıl bulcaz bilmiyorum. Yani diyeceğim kitabın bölük pörçük bir kısmını okudum ama o kısımda benim işime yarayacak şeyler vardı. Bende yazıya dökeyim dedim. Okuyacak olanlara yön çizimi için biraz daha zihin açağını düşünüyorum.


Şu kısmı da bir okuyun;








Şimdi ben size filozofların bu kararı alma süreçlerini anlatayım. Abi şimdi bunlar başlarda götünü yırttılar ''gelin lan gelin çok acayip bir kitap bu ama sizin sandığınız gibi değil bak neler var neler'' diye. Fakat insanlar ''no signal'' olayında köpek gibi ısrar ettiler, atalarımda atalarım diye götlerini yırttılar, ''aa yok ya şimdi orda dur sen çok hızlı gidiyorsun şampiyon'' gibi kendince Allah'a karşı saygılı ve efendi davrandığını düşünen kendine soktuğum bir çizgi belirlemiş ama gerçekte sadece rol yapan yitik beyinli mallarla karşılaştılar, kendisini ''aaa ben değerlerim ölçüsünde yaşıyorum'' gibi sikik bir moda sokan ve sözde kendini doğru yolda sanan toplumda da saygı gören ayrı bir sığır sürüsüyle karşılaştılar... kısaca hiçbirisinden olumlu geri dönüş alamadılar. Ve sonunda bu şekilde bir yol alamayacaklarını anlayan filozoflar sinir hastası oldular, üzerlerine çöken durulmanın ve ''heyecanı götünde patlamanın'' da vermiş olduğu etkiyle ''öyle göte böyle yarrak'' adlı oluşumlar çerçevesinde toplanmaya başladılar.


Yani bence böyle oldu. İşin pis yanı ise onlar 1000 yıl önce yaşadılar :D ve bilginin beleş olduğu şu devirde bile hala o zamanki filozofların karşılaştığı tiplerin alayı birebir orta yerde durmakta.

Yani diyeceğim somut anlamın üstüne giydirilen soyut var kimse bu tarafı görmüyor ama bu havas grubunun hayatı orda geçiyor :D Üstelik kitap normal mesajlarında bile kinaye, mecaz, fabl vs.. kullanıyor. Ulan bu ne demek? Bak ben muhkemlerde bile bunu yapıyorum müteşabihleri var sen düşün demektir. Bu öyle zannetmeyle falan olacak iş değil benim bahsettiğim müteşabih olayı. Baya bildiğin sıraya konulmuş şekilde takır takır ortaya yığıyor. Sağlamasını elindeki veriyle yapacaksın. Elindeki veri gerçekmi değilmi işte bu ilim sahipliği ile bilinir. Örneğin piramitlerle ilgili ne masallar var. Yok meridyen noktasına yarım vole atıyormuş, alt tarafının yarı çapı güneşin uzaklığının ebesinin amı katıymış, yok tepesinde altın varmış şehre elektrik veriyorlarmış, lan ne elektriği ya heriflerin yapabildiği gemiyi görmedinizmi amk :D Yani tamam müthiş bir matematik var fakat gerisi düzmece lan, sadece ileri bir matematik bilgisi var o dönem teknoloji falan yok amk ve bana göre zamane filozofları dinden aldıkları bir bilgiyi kullanmışlar ışığın kırılması olayından faydalanmak için. Ufoymuş mufoymuş bunların cevabı tufan olayında yatıyor deli gibi kelime kelime araştırıcam o konuyu kuran'dan mutlaka birşeyler çıkacak adım gibi eminim. Sadece enki dna sarmalı olayı etkiledi beni hani bugünkü dünya sağlık örgütününde logosu olan. Ama onun da yine dinden edinilen bir bilgi olduğunu düşünüyorum. Bu filozof tayfaya çok doluyum amk kuzey kerileri :D Bu arada kuzey keri eşeğin amı demek kürtçe. Bana askerde bir tim verdiler yarısı zaza zeli kampı diğer yarısı ural altaylar, dediler bunlar sana emanet. Belam sikildi adamları kaynaştırana kadar. Amk filozofları dünya yönetmeyi nimetten sayıyorlar onların sıçtığı düşman halkları yönetmek daha da zor. Ama ben bu iki zıt kutuptan birbirlerine deli gibi bağlı bir tim çıkardım ortaya. On numara yönetirim ortam psikolojisini iblis beyini iyi tanırım ne yer ne içer bilirim ahahaha

Ey okuyan vatandaş bildiğini gizleme benimlede paylaş!

Neyse kaçtım.









7 yorum:

  1. Etiketlere bayıldım amk ahahah :D Neyse konuya dönelim.

    Ben Hz.Muhammed'in dönemin havas sınıfı diyebileceğimiz (dönemin akıllı, ilim adamları) insanlara Kur'an'ın bu özelliği hakkında bilgi aktardığını düşünüyorum.Bilmem abartmış olabilirim olayı ama dediklerinde haklısın.

    Piramitler hakkında ise çoğu kaynak Adnan Oktar'a bağlı.Ne kadar video izlediysem, kitap okuduysam Adnan Oktar'a çıkıyor sonunda.Bu adamın da ne olduğunu biliyoruz (çok yararlı işler yapıyor diyelim de dava girmesin eheh) bence bu piramit vs. bilerek abartılıyor.Bir amaçları var ileriye dönük diye düşünüyorum.Ama ne olabilir onu da tam düşünmedim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Etiketleri yazıyla bağ kurup 2-3 tane ekliyorum sonra boş alan kalıyor bende sallıyorum ne geldiyse direk r-kompleks ürünü ahaha. malmısın olum seni allaha efendi görünmeye çalışmaktan sonraydı ama o yanlış çıkmış. Neyse bende konuya döneyim piramitler harbiden içi boş uydurmalarla dolu bu şekilde var olan asıl maksadını anlamayı da zorlaştırıyorlar ama onların hilesi zayıf kurcalayınca çıkıyor ortaya meselenin aslı ucundan kıyısından. Çok sevdiğim hayırsever bir abim olan david rockefeller'ın bir sözünü okumuştum (eğer doğruysa kendi yazdığı kitaptan imiş) diyorki; ''İnsanlar kitapları okusa herşeyi görecekler ancak insanlar duyduklarıyla yetinirler'' meseleyi özetlemiş kavas.

      Sil
  2. Ha bu arada kubrick'in 2001 space odyssey filminde vermek istediği mesajı anladığımı sanıyorum. Bu herifin filmin başında koyduğu anıt bu marduk enki enlil muhabbetine dayanıyor. Buna göre dünyada insanın oluşması için bunlar maymunun dna'sını değiştirip evrimde insanın oluşmasını sağlıyorlar, çift sarmal falan olayı da oralara kadar gidiyor. Zaten filmin sonuna dikkat edersen adamın biri ölüyor ve biterken gökyüzünde bi yerden bir bebe dünya'yı izliyor. Sanırım kayıp marduka gideceğimiz mesajı veriyor kubrick. Tuhaf işler ama kuran bu olayı böyle anlatmıyor yazıda da söyledim nuh tufanını bir psikopat gibi kurcalayacam düşüncelerimi yine yazarım.

    YanıtlaSil
  3. Muhammed peygamberin böyle üstün insanlara farklı şeyler söylediğini sanmıyorum. Yani peygamberler nazba göre şerbet vermez bence, içleri dışları birdir diye düşünüyorum. Muhammed insanların anlamadığı ayetlerle ilgili şöyle bir şeyler demiştir en fazla; ''Bunlar sizi aşar, mucizesi yakında çıkacak sabredin.'' gibisinden. Hatta Kuran'da da bu tarzda bir cümle vardı yanlış hatırlamıyorsam. Yani yazı mantıklı ama olaya Peygamber'i karıştırmak doğru mu bilmiyorum ama dönemin aydınları kendi çaplarında bir örgüt kurup kendi kendilerine aydınlanıyorlardır.

    Piramit konusunda ise uydurma şeyler olabilir ama üstün bir matematik ve hatrı sayılır bir bilim gerektiği kesin. O taşların öyle nasıl konulduğunu da tam çözebilmiş değilim. Keops'un bir taşı 20 tondu zannedersem, Allah bilir kaç taş var orada.

    Bu arada şu kubrick2001 sitesindeki videoyu izledim ama bir şey anlamadım abi. Herkes kendine göre çıkarım yapmış ben mal mal ekrana bakıyorum. :( Bu konuyla ilgili bir yazı bekliyorum senden Mark. Şu marduk, enki ve enlil nedir mesela? O siyah taş olayını da hiç anlamadım, bi sondaki bebek yüzü var.. o da işte uzayda evrim geçirme veya yeniden doğuş gibi bir şey olabilir.

    YanıtlaSil
  4. nate ben peygamberle ilgili birşey demedim. Marduk enki muhabbeti ise şahsi görüşüme göre insanların dini bozmasıyla tufan olayına getirdikleri bozulmuş yaklaşım. Yine insan tanrılar var bunlardan biri yer yüzü tanrısı biri hava tanrısı falan filan. Kuran'a baktığım zaman Allah'ın o dönem için gönderdiği dinin dilini kavramayanların uydurduğu yorumlar olarak kavrıyorum ben bu meseleyi ama ilginç bir nokta var bu dna sarmalının taa o dönemlerden kalma çizimi var. Nasıl biliyorlar dna'yı? ben yine bildiklerini sanmıyorum dinden birşeyleri kavrayanların çizimlediğini düşünüyorum. Kubrick'e gelirsekte işte bu başlangıç tezine dayanıyor bence o film ya da yer veriyor diyelim. Çünkü filmde en başta maymunlar var yanlarına da bir anıt bırakılmış rehber niteliğinde, işte o sırada güya bu mardukdan gelen tanrılar maymunlara insan'a evrimleşecekleri bir dna kodluyorlar ve biz oluyoruz amk. İşte filmin sonunda da bir adam var o ölüyor sonra sanıryoum o güya bir bebe oluyor gök yüzünde beliriyor işte güya o marduka gidiyor ya da ordan buraya geliyor gibi birşeyler anlatmaya çalışmış kubrick ama bu başlangıç hikayesine dayandığına eminim o filmin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Peygamberleri arkadaşın yorumuna bakarak yazdım. Şu dna çizimlerini merak ettim, nerde bulabilirim?

      Sil
  5. http://templeofenki.bravehost.com/myPictures/dnasumer.jpg

    YanıtlaSil