Twitter Facebook

17 Ocak 2014 Cuma

İBLİS NE AYAK?

Selam insanlar, şu iblis konusunu tek olarak bir ele almak istedim. Elimden geldiği kadar açık aktarmaya çalışıcam artık gerisi sizin kendi çabanıza kalmış.

ARAF SURESİ

11.        Ve hiç kuşkusuz Biz, sizi yarattık, sonra sizi biçimlendirdik, sonra da meleklere, "Âdem'e secde edin" dedik; İblis hariç onlar hemen secde ettiler; o secde edenlerden olmadı.


Pasaj tiyatro sahnesi/canlandırma şeklinde bir anlatıma sahip. Bu insan denen canlının en basit algılayacağı şekildir biraz düşünün ya. Olayları canlı tutuyor bu anlatım. Kuranı dinleyeceklere sanki ilk devirden beri yaşamış kişi bizlermişiz gibi anlatıyor burada amaç meselenin içine çekmektir kişiyi.

Biz, sizi yarattık, sonra sizi biçimlendirdik, sonra da meleklere, Âdem'e secde edin dedik.

Anlatıma bak resmen aşamalar var görmüyrmusunuz. 2 defa sonra diyor. Süreç: Yaratılış-Yükseliş(mükemmelleştirme,biçimlendirme)-Sorumluluk verme(ademe secde edin melekler)

Meleklerin bize secde ettiği an bizim artık sorumlu ve dünyanın halifesi olduğumuz andır. Meleklerin secde etmesi ise bizim onları bilgice kuşatmamızdır. Örneğin televizyon kumandasının sana itiraz ettiğini gördünmü lan hiç. Eğer gördüysen pili bitmiştir amk değiştir. Veya hayvanların seni yönetmesi mümkünmü? Eğer mümkünse ya geri zekalısın yada hiç aklını kullanmayan bir adamsın. Yani bize boyun eğdirilen melekler basitçe bunlardır, garip garip yerlere uçmayın.



12.        (Allah,) "Sana emrettiğim zaman, seni secde etmekten ne alıkoydu/seni secde etmemeye götüren şey nedir?" dedi.  (İblis de,) "Ben, ondan hayırlıyım; beni ateşten yarattın, onu da çamurdan yarattın" dedi.



Pasaj devam ediyor. İblisin var olduğunu insana anlatmak isteyen tanrının yöntemini birlikte gözlemlemeye devam edelim.

Ne diyor iblis beni ateşten yarattın onu çamurdan. Yani Allah'ın emrine karşı enerjinin üstünlüğü bilgisini kullanıyor, başka bir durum daha var burada, Allah iblise bu konuda cevap vermeyerek onun doğru söylediğini kabul ediyor. Ne anlamda doğru söylediğini kabul ediyor? Ateşin çamura olan üstünlüğü konusunda. Yani enerjinin maddeye olan üstünlüğünü onaylıyor aslında burada Allah. (az sakin ol bitirmedim daha, gerginliğini 500 km den görüyorum amk ama kusura bakma o putlarını kırmaya geldim elbette biraz acıyacak)


13.        (Allah,) "Öyleyse oradan hemen alçal, senin için orada büyüklük taslamak olmaz, hemen çık, sen kesinlikle aşağılıklardansın" dedi.


Burada ise öyleyse ''ihbitû = alçal'' bulunduğun yerden diyor. Neden az evvelki anlatımda iblisi yalanlamadığını anladınızmı. Evet enerji maddeden üstündür. Bana göre burada akıl denen şeye dikkat çekiliyor anlayana tabi. Neyse biz şimdi iblisi kavramaya çalışıyoruz. Allah iblise aşağılıklardansın diyerek apaçık onu sevmediğini, ancak iradesi sınav edilecek insan için onun var olması gerektiğini anlatmaya çalışıyor.

Devam edelim...


14.        (İblis,) "Yeniden diriltilecekleri güne kadar bana süre ver" dedi.

15.        (Allah,) "Haydi sen süre verilmişlerdensin" dedi.


Hmmm şimdi oturmaya başladı taşlar iyiden iyiye. Buraya kadar görülen o ki iblis zorunlu olduğu bir durum içinde, yani bir seçim hakkına sahip değil, bu da onu Allah'ın böyle yarattığına işaret eder. Allah onu sevmediğini 13'üncü ayette olması gerektiğini 14-15'de anlatıyor.


16–17.     (İblis,) "Öyleyse, beni azgınlığa itmene karşılık, andolsun ki, ben onlar için Senin dosdoğru yoluna oturacağım, sonra yine and olsun ki onların önlerinden, arkalarından, sağlarından, sollarından onlara geleceğim ve Sen, onların çoğunu şükredenler bulmayacaksın" dedi.



Beni azgınlığa itmene karşılık! Pardon ne? Anladınmı paşam iblisin bir seçim hakkı yok o bu sınav teması içindeki görevini uyguluyor. Yani görevimi on numara yerine getirecem diyor esasen iblis. Yani bir saygısızlık değil tam tersine Allah'a olan itaati söz konusu, fakat ayrımı iyi yapın verilen görevi içinde Allah'a itaati söz konusu yoksa Allah onu sevmediğini ve yanlızca süre vererek sınav teması içinde bir yeri olduğunu söylüyor, yanisi millet bizi cehenneme götürecek görevini on numara beş yıldız yapıcak bu iblis ve ilginç olan bu sizin içinizde sizin kontrolünüzde. Akıldan uzak yapacağın herşey iblisi harekte geçirmek demektir. Ham düşünce arzu ve isteklerin seni şeytana uydurur şeytanlaştırır.

Bakın şimdi anlatıma; önlerinden, arkalarından, sağlarından ve sollarından yanaşmak!

Çevreden duyu organlarıyla algılanan herşeye karşı anında bir ham düşünce üretmektedir iblis. İşte sağından solundan önünden arkandan sobelemesi budur iblisin. Bir çeşit düşünce yetisidir iblis ve vardır amk. Bunu bastırıp bastırmamak aklını kullanıp kullanmamanla birebir ilintilidir. İnsanın çevresinde etki yapacak bir hareket yoksa ya da insan duyu organları ile bu hareketleri algılayamadığı için bunlardan etkilenmiyorsa, zihninde de bir tepki oluşmayacaktır yani iblis harekete geçmeyecektir. Örneğin gözleri görmeyen kişi iblise birçok konuda kapalıdır veya kulakları duymayan bir insan çevreden gelen etkilere ham fikir üretemeyeceğinden o da iblise birçok konuda kapalıdır. Sınav denen şey tam da budur paşalar, uçmayın. Bunu genişletin hayatı görün.



18.        (Allah,) "Haydi, sen, yerilmiş ve itilmiş olarak oradan çık. Onlardan sana kim uyarsa, and olsun ki, cehennemi sizin hepinizden dolduracağım" dedi.


İblise uymak demek her aklına gelen şeyi tartmadan ölçüp biçmeden yagı koymak veya uygulamak demektir. Ülkemize bakınca cehennemde yaşadığımı görüyorum sığır yuvası resmen. 5 tl için taksici öldüreninden, yemek kötü diye karısını öldürene kadar her tür manyak var aha işte bunlar cehennemdeler amk al sana şeytan bunlar işte, iblis bunları kölesi yapmış daha nerede arıyon gerçeği.


Neyse iblisle ilgili daha önce de tanımlamlar yaptım biraz daha arttırayım istedim, daha çok konuşacağım bu gavatla ilgili şimdilik bu kadar yeterli.





7 yorum:

  1. ''Yani enerjinin maddeye olan üstünlüğünü onaylıyor aslında burada Allah.''

    Bir şey diyeceğim, Kuran'da insanın çamurdan yaratıldığı gerçek anlamda söylenmiyor mu? Mesela, balçıktan yaratılma, sudan yaratılma, alaktan yaratılma...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nate şu anlamda söyledim fiziksel hazlara karşı akıl ''enerji-madde'' ayrımına dikkat çekmek istedim. İblis de düşünce yetisi boyutunda olduğundan enerjiden olduğundan Allah burada aklı yok saymayacağı için ve iblisin sınav temasında zorunlu olacağından iblisin bu söylemine birşey demiyor. Bir sonraki ayette ise ''öyleyse alçal oradan'' diyor, ''senin için orada büyüklük taslamak olmaz'' diyor. Yani enerjinin üstünlüğü ok ama senin sınırlı 5 duyu organını hedef alan cürmüne orası yakışmaz. Bu da iblisin konumunu gösteriyor. Evet enerji boyutunda fakat ham fikir ham düşünce yetisi, akıl karşısında hiçbir cürmü yok.

      Yaratılışla ilgili ise bir ton anlatım mevcut ve hepsi bilimi onaylayacak şekilde. Bu da kullanım dilindeki mükemmelliğe bir örnektir. Bunun için geçen kelimelerin birebir sözlük karşılıklarına bakın diyorum gördüklerin daha fazla şoke edecek nate.

      16–17. (İblis,) "Öyleyse, beni azgınlığa itmene karşılık, andolsun ki, ben onlar için Senin dosdoğru yoluna oturacağım, sonra yine and olsun ki onların önlerinden, arkalarından, sağlarından, sollarından onlara geleceğim ve Sen, onların çoğunu şükredenler bulmayacaksın" dedi.

      Burada ise iblis meydan falan okumuyor tam tersine görevini kabulleniyor ve yaratılış amacına sadakatini gösteriyor. Buradan iblis iyidir gibi bir yere çıkacaksanız da artık ben diyecek söz bulamıyorum. İblis kötüdür fakat kötü olmak zorunda olduğu için kötüdür bu kadar. Söylediğim gibi hepsi bir canlandırma insan merkezli bakınca çok net herşey.

      Sil
  2. Yani normalde enerji (yani İblis) üstün ama akla karşı olursa aşağıda oluyor. ''Yaratılış amacı için'' demişsin, peki İblis iyiliği (yani secde etmeyi) seçebilir miydi yoksa onun amacı sadece kötü olmak mı?

    Yani İblis seçim yaptı burada. Secde ederse üstün, etmezse aşağıda. Buraya kadar doğru mu?

    Bir de şu Allah'ın bilerek izin vermesi olayını tam anlayamadım, iblisin yaratılış amacı sırf kötülük mü? Yoksa kendi istese iyiliği de seçebilir miydi? Yani özgür iradesi var mı yok mu?

    YanıtlaSil
  3. Hayır aga iblisin herhangi bir seçim hakkı yok. Yaratılış amacına uygun davranmak zorunda olduğu için zaten meleklerle birlikte anılıyor yani ''itaat eden'' kavramı buradan geliyor. Hani uyduruyorlar ya işte yok iblis melekmiş sonradan ibnelik yapmış da cin olmuş falan diye :D Bunların nasıl palavralar olduklarını da görmemizi sağlıyor bu pasajın bütünü.

    İblis insan özelinde ''ham fikirleri'' mallığı, cehaleti, her türlü kötülüğün temelini temsil eden bir kavram. Sabaha karşı bir yazı yazdım o yazıda iblis ve reptilian konusunda alıntıladığım kısmı mutlaka oku daha belirginleşecek kafanda.

    YanıtlaSil
  4. Mesela bazı ruhçular (bunlara ruhçu mu deniyor bilmiyorum), ''şeytana da uymak Allah'a ulaştırır'' gibi şeyler söylüyorlar. Senin söylediğin ile bu mantık farklı değil mi?

    Yeni yazıyı okuyorum şimdi.

    YanıtlaSil
  5. Şeytana uymak onları Allah'a değilde direk cehenneme ulaştırır kurana göre.

    sırat-ımustakim ifadesi, ''cennete götüren yol'' demektir. Şeytan da bu yola oturacağını söylüyor yani cehenneme götüreceğini.

    YanıtlaSil
  6. Basit İblis senin içindeki hayvandır.

    YanıtlaSil